tisdag 19 juni 2007

ÄNTLIGEN!

Det var precis vad som behövdes här i kvarteret. En "konst/inredningsbutik öppnar här inom kort". Som om det vore något som saknades? Vissa saker kan man tydligen inte få nog utav, men är det bara jag som saknar det där bageriet i hörnet på Björns trädgård där man via bakdörren kunde köpa en nygräddad kanelbulle mitt i natten. Där "konst/inredningsbutik öppnar" var det förut högkvarter för de nattarbetande tidningsbuden, och jag uppskattade att ha dem i närheten... att något var öppet när resten var stängt... det kändes tryggt på något vis som kontrast till alla inredningsprylar och café latte dagtid.

2 kommentarer:

Världen är liten… sa...

Vi svenskar alskar verkligen vara inredningsbutiker, Skelleftea ar som du vet inte speciellt stort men jag tror att det (atminstone for ett par ar sedan) finns cirka 8-9 sadana butiker bara i stadkarnan!! Du kanske far starta ett eget litet bageri och bli "Salle pa Hornan"?

Meilita sa...

Ett bageri slår ju alla butiker med hästlängder. Bara doften klassar lätt ut alla stilrena krimskrams som kostar dyrt!