lördag 2 juni 2007

Tango

När jag tog mig över Medborgarplatsen spelades en fantastisk tango på dragspel och trumpet. Jag liksom svävade fram och uträttade mitt uppdrag i svepande rörelser med målmedvetna steg. En sådan lidelse! Musikerna kan ha varit romer... med rötter i sydöstra Europa...en ren spekulation. På vägen hem dansar jag förbi konserten och ur min hand rinner silver och guld ner framför instrumenten. "Tack för dansen", skrek dragspelet och trumpeten höll med.

Inga kommentarer: